.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رحيم پور ازغدي:تروريسم پديده‌اي غربي است

يك عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ، تروريسم را پديده‌اي غربي و از محصولات مدرنيته معرفي كرد.  
به گزارش خبرنگار شمال نيوز به نقل از فارس،حسن رحيم پور ازغدي شب گذشته در مراسم يادواره شهداي هفتم تير و 104 شهيد جنايات ترورريستي در گيلان در مهديه رشت، با اشاره به تاريخ تروريسم افزود: تروريسم به معناي ايجاد خشونت سازمان يافته با هدف خاص سياسي است و در متون كلاسيك علمي بحث ترور و تروريسم را به دوران انقلاب فرانسه در اواخر قرن 18 و اوايل قرن 19 ربط مي‌دهند.
وي اظهار داشت: تاريخ تروريسم با تاريخ انقلاب فرانسه شروع شده و كشتارهاي وسيع در انقلاب فرانسه باعث شد اسم انقلاب فرانسه به انقلاب گيوتين و سرهاي بريده شهرت يابد.
وي با بيان اينكه فاز دوم تاريخ تروريسم به انقلاب شوروي يعني كمونيست مربوط مي‌شود، گفت: اعمال مستمر و خشونت سياسي سازمان يافته براي ارعاب مردم، عليه افراد غير مسلح و بمب‌گذاريهاي كور و قرباني گرفتن از بي‌گناهان، استفاده سلاج جنگي عليه غيرجنگي و دستاورد ترور در انقلاب شوروي است.
رحيم پورازغدي تصريح كرد: تروريسم يك پديده غربي و از محصولات مدرنيته است كه تا امروز گسترش پيدا كرده و تروريسم دولتي، فرقه‌اي و غيره مبني بر همين ديدگاه‌هاست.
وي گفت: حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامي حماس در فلسطين و كساني كه عليه نيروهاي اشغالگر مبارزه مي‌كنند اين‌ها مشمول تعريف تروريسم نيستند؛ بلكه طبق تعريف صهيونيست‌ها و آمريكائي‌ها از مقوله تروريسم آنها خودشان تروريست هستند.
اين استاد دانشگاه اضافه كرد: اسلام در جنگ دستورات اخلاقي دارد و جنگ و جهاد مسلحانه عليه مردم بي‌گناه را منع مي‌كند و مكتبي كه مي‌گويد در جنگ آبها را قطع نكنيد و به مردم و زنان و كودكان بي‌گناه حمله نكنيد معلوم است كه نظرش نيست به تروريسم چيست. 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.063 seconds.